Lionel har fått vattenkammad frilla!!

Hoppsan hejsan! Var visst ett tag sen jag bloggade. Fick lite gliringar från frugan min. Så det är la bara att vässa pekfringrarna och skriva ner några ord.
Orkar inte gå igenom allt som har hänt sen sist. Men kan det viktigaste. I söndags var det dags för dop. Lionel skulle få sitt namn godkänt av den påhittade farbrorn.
Nej, jag är inte särsklit troende..
Men men.. Yttergran hette kyrkan där den lille galningen döptes. Var ett självklart val, då Jelena mfl på hennes sida är döpta där.
Dopet gick hur bra som helst. För att dra det i korta drag så sjöng min kusin Magdalena låten "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad. En väldigt speciell låt för mig och Jelena. Det är nämligen vår sång sen sex år tillbaka.
Magdalena sjöng jättevackert, fint ackompanjerad av hennes pappa på gitarr. Frugan min föll i tårar, jag kämpade för att inte göra detsamma =) . Men det var svårt..
Walter läste en jättefin dikt. Den beskrev hur stolta och glada han och Emelie är över att vara storebror/syster till Lionel.
Prästen var kusligt lik min bortgångne mormor. Detta reagerade även morsan, farsan och brorsan på.
Gudföräldrar till Lionel är nu min bror och Jelenas syster.

Efter dopet begav sig alla till Jelenas pappa för mat och fika. Johanna och Jelena hade slitit som djur med smörgåstårtor, vanliga tårtor, bullar, kakor och jag vet inte allt. Ett kanonjobb hade dom gjort!
Alla var jättenöjda och mätta efteråt.
Och så fick ju Lionel en massa presenter med. Orkar inte skriva upp allt som han fick, så jag lägger upp en bild på samlingen istället.

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Eller ja, jag är sjuk. Har varit på gång i några veckors tid, men det bröt ut natten till måndagen.
Så kan det vara..

Lägger upp lite bilder från dopet här nedan!

Evening news is where they begin with 'Good evening', and then proceed to tell you why it isn't.

    




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0