Två kåtbockar till katter!

Usch för våra katter! För det första så har Svea lärt Doris att låta som en duva. Så nu har vi två duvor här hemma! Sen kommer vi till det som är lite mer drygt. För ungefär en vecka sen så var det dags för Doris att könsmogen. Ett jävla skrikande kan jag säga. Och så igår åkte vi iväg för att handla lite. Gissa vem som stod med baken i luften och åmade sig mot mattan när vi kom hem? Jodå, Svea! Vi har alltså två stycken små pilska gynnare här hemma som gnider sig mot våra ben och skriker. Vi har bokat tid hos veterinären för Doris. När hon är "cuttad" blir det Sveas tur =)

Idag fick Lionel sina vaccinationssprutor. En i vardera lår! Detta gillades inte mycket. Men han skötte sig bra lillskiten. Sen ska vi pröva ännu en sak för att få bukt med Lionels magproblem. Nu ska han få mjölkfri ersättning plus att Jelena inte får inta mjölkprodukter. Bara att hålla tummarna.

I helgen som var hade vi ungarna hemma. Vädret tillät oss inte att vara ute så mycket, men vi trotsade det en timme eller så i lördags. Det spelades bland annat lite fotboll, och vi var även vid en ganska trist lekpark. Men huvudsaken var att vi iaf fick lite frisk luft.

Knät känns lite bättre nu. Gör inte lika ont längre. Men då och då hugger det till ordentligt. Om jag har suttit ner länge kan jag få svårt att resa mig. Knät låser sig liksom. Är ganska orolig över att jag kommer att få göra ännu en stor operation. Men vi ska inte måla fan på väggen.. än!

Never underestimate the power of human stupidity




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0