Betnér

Är väl kanske dags att plita ner några rader igen då. I fredags åkte vi till Djurkliniken för att kastrera Doris. Vi "lämnade in" henne nån gång efter åtta på morgonen. Låter fan som om det är en bil jag pratar om. Men icke! Halv tre åkte vi och hämtade henne igen. Jag var beredd på en jättetrött och seg kisse. Men nej då. När veterinären kom med henne möttes man av en katt med jättestora ögon! Vi fick rådet att hon skulle ha ett eget rum här hemma, åtminstone i en dag. Så hon får vara ifred och piggna till. Så Emelies rum blev Doris för en dag. Inte för att detta behövdes. För när vi släppte ut henne så ville hon direkt fram och kela och ha sig. Men vi följde ändå veterinärens order.
Svea var väldigt skeptisk över Doris. Hon luktade ju annorlunda nu. I ungefär en och en halv dag fräste hon åt Doris. Men nu är allt bra igen. Dom asar sig i vanlig ordning, precis som innan. Däremot så springer Svea omkring och är tokpilsk. Så snart får vi "lämna in" henne med =)

Men det var inte allt som hände i fredags. På kvällen var jag och frugan och kikade på Magnus Betnér i konserthuset. Oj vad vi skrattade. Han är så klockren! En mer bitter människa får man fan leta efter. Men han har mycket vettigt att säga med.
Men det roligaste var att jag och Jelena kunde göra något för oss själva. Lionels moster, Johanna, ställde upp som barnvakt. Tydligen hade allt gått bra och Lionel hade skött sig exemplariskt. Är så fruktansvärt skönt att han har blivit av med sin kolik. Är en helt ny bebis! Nu är han glas hela tiden. Skrattar och pratar som bara den!
Ett stort tack till dig Johanna, för att du ställde upp så att jag och din syster fick lite ensam-tid.

I lördags var jag över hos min polare Micke. Vi drack några öl och pratade gamla minnen. Var hur kul som helst. Plockade några blommor åt frugan på vägen hem =) Sen om famnade jag henne på soffan. Hon ville få det till att jag var tokdyngig och ramlade över henne. Men jag har inte alls den synen på saken =)

Igår var vi nere på marknaden. Den var väl som de föregående ungefär. Utbudet kanske var lite mer varierat än innan. Så det var ju positivt iaf. Tryckte i mig en langos i vanlig ordning. Smakade inte lika gott som innan :(
Fyndade en Barcelona-tröja, med Messi på ryggen (naturligtvis). Dessutom köpte vi hem en låda med kokostoppar. Yummy!!

Nu ska vi snart dra iväg till Barnshopen för att se om vi kan göra några fynd. Sen blir det Maxi och fynda lite till =)

Ha det bra i solen!!

The first sign of maturity is the discovery that the volume knob also turns to the left.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0