Lionels farföräldrar på besök

Så har då Lionel fått träffa sin farmor och farfar! Var först meningen att dom skulle komma till helgen, men dom kom redan på torsdagen. Jag visste redan innan hur det skulle bli. Morsan skulle vara så puttinuttig med Lionel och farsan skulle jävlas med djuren. Och så blev det!
Vi hade det jättetrevligt. Vädret gjorde att vi kunde vara ute och promenera en hel del. På fredagen tog vi en långpromenad i solen. Märks att våren närmar sig.. Äntligen!! Vi stannade till på Ica-Ettan på vägen hem och köpte med oss varsin semla. Tyvärr fick jag bara slänga i mig min, för sen var det dags att bege sig till jobbet.
Igår tog vi en promenad ner på stan. Solen värmde även denna dag. Mor och far hittade en snutte-trasa till Lionel som dom köpte. Den är ungefär som Emelies Flygis, men ändå inte. Flygis är ju Emelies grej, och vi vill att Lionel ska ha sin egna.
Det blev en fika på stan. Systrarna Ericsson blev valet. Träffade Martin (arbetskollega) och hans tjej där. Blev lite snabbt snack med dom innan dom var tvungna att gå vidare. Vi blev inte heller kvar så läng, för jösses vad varmt det var på fiket!  På vägen hem gick vi förbi något som först såg ut som en olycka. Det var flera brandbilar, poliser och ambulanser på plats. Visade sig senare att det var en anlagd brand i ett hus..

Väl hemma var det dags för lite spel. Vi spelade först lite vändtia. Jag vann såklart. Sen spelade vi två omgångar med yatzy. Jag vann båda, såklart =)
Men jag är en jättebra vinnare, så jag lät inte detta gå mig åt huvudet.

Denna dag fick vi även äran att äta mammas supergoda kycklingrätt. Alltid lika god =)
På kvällen donade hon även ihop en smaskig röra som vi hade på rostat bröd. Mycket gott blev det denna helg! Men efter denna dag ska det bli ändring. Nu ska det börjas hårdträna! KÄMPA!!

Nu har iaf mor och far rest tillbaka mot framsidan. Blev lite tomt här hemma. Danza ligger och suckar i soffan, Svea går runt och letar efter farsans roliga fötter som var så roliga att attackera, Lionel sover/äter, frugan sitter bredvid mig i soffan och är vacker, och jag bloggar och är för jävla nöjd med tillvaron!

Detta är livet jag har drömt om. I love it!

People demand freedom of speech to make up for the freedom of thought which they avoid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0