Vad är det för fel på vissa föräldrar?

Ja det finns många som inte ska ha barn.. Som låter sina barn göra precis vad fan som helst!
Idag kom det äntligen lite bra väder så vi drog iväg till Björnön för att bada.
Var riktigt skönt, men efter ett tag blev jag mer och mer irriterad på tre ungar som sprang och jagade en andmamma och hennes tre ungar. Dom kastade pinnar och stenar efter dom. Jag satt och tittade mig omkring och undrade vart fna deras föräldrar var eller om det var så jävla illa att dom tyckte att det beteende var ok. Minsta ungen var typ 3 år, den största var 7-8 tror jag.. Till slut så kunde jag fan inte hålla mig längre utan röt till åt dom. Jag frågade i ganska arg ton om dom ville att jag skulle springa efter dom och kasta stenar och grenar på dom. Det ville dom inte. Då frågade jag dom varför dom gjorde så på fåglarna för då. Då kommer orden som får mig att koka! - Du är inte min pappa, jag bryr mig inte.. (bevisligen så har han ingen bra pappa eller förebild då ungjäveln säger så och gör såna saker). Då tyckte jag att han skulle gå och berätta för sina föräldrar vad han gjorde, för jag var jävligt sugen på att ta en diskussion med dom.
Men det dök aldrig upp några.. Var ärligt besviken över det!

Däremot kom det en unge på typ 3-4 år som ville att jag skulle dra ner byxorna på honom... Kände att varför var ett bra svar på hans fråga. För att han behövde kissa svarade han på det. Kände mig fortfarande inte trygg med att dra ner byxorna på ett främmande barn, och jag kan bara tänka mig hur barnets föräldrar hade reagerat.. Jag hade blivit vansinnig om någon hade gjort så på Emelie.. Men iaf, slutade med att Jelena tog med ungen till hans mamma, och till slut så kunde han kissa.. Så det löste sig bra!

Har fått ganska mycket färg under dagen. Är om möjligt ännu vackrare än innan!

Semestervädret annars tycker jag inte har varit så bra än så länge. Men man får hoppas att det kommer! Skulle bli hyfsat imorgon med, så jag tänkte att det kunde bli lite fiskedags då. Men vi får se!

På lördag kommer Jelenas mamma, Carina, och hälsar på oss. Ska bli kul att få visa upp hur vi bor. Får se hur länge hon orkar stanna. Har ju hela lägenheten full med ungar! (Walter har sin kompis Victor här då också)
Men lite mat och skitsnack orkar hon nog med iaf!

Igår gjorde jag lite negerbollar som vi smaskade på. Var två stycken kvar idag. Den ena saltade jag massor, sen sa jag till Walter att han kunde få dom som var kvar.. Jösses vilken min han hade sen! Han tyckte att det inte alls smakade gott.. I wonder why..

Annars leker livet!
Är lite orolig för Emelies gång bara. Hon går upp på tårna ibland. Har hon tagit efter sin syster som bara går på tårna. Men det får hon höra direkt att det är fel. Tänker då inte acceptera att det blir en tågångare av Emelie!

Nej nu ska jag ta och lägga Emelie. Är inte mycket med henne nu.
 Tjoooo

Personally I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.

Kommentarer
Postat av: Hjärtegrynet

Nä tågåendet måste tas bort så fort det går.. Är ju inte bra om det fortsätter.



Men älskling, vad ska vi äta på lördag då?

Puss...

2009-07-22 @ 20:37:17
URL: http://belleles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0